Translate

Minggu, 08 April 2012

kelakar wong kito



si lanang dateng ngapel krumah cweknyo yang lagi sepi...

lanang : sayang,aku nak nunjukke sesuatu samo kau...

cwekny : apo dio?? (penasaran mode on)

lanang : tapi boleh dak masuk kamar dulu??

cwekny : boleh be...

lanang : boleh dikunci dak??

cwekny : boleh jugo...

lanang : boleh ditutup dak jendelonyo??

cwekny : lajula...

lana...ng : boleh dimatike dak lampunyo??

cwekny : boleh bae kak...

lanang : truz..,kito masuk selimut jugo ye..

cwekny : peh...

lanang : nak tau dak apo yang nak aku tunjukke??

cwekny : iyo syankz...

lanang : cubo sini...pegang tangan aku..

cwekny : apo dio sih yankz?? la dak sabar lagi nah....

lanang : cobo jingok...jam tangan aku ado lampunyo.....idup pulo lampunyo...

kwkwkwkwkwkwk................



wong komering naik bis kota

pas di dalam bis dio ni meraso kedinginan.....

dengan logat komeringnyo dio ngomong...

wong komering: sapolah nian huy yang nak ngetes ilmu aku ni.???
badan aku ngapo dingin cak ini huy... tunggu be lah dio kalu ketahuan nak saro dio...!!!

penumpang yang di sebelahnyo ...ngasih tau;....; ini ni karno AC pak....

wong komering: mogolah AC ku tangani huy.....



LINTAS MALAM:

Brita selengkapnyo:
Sepasang kakek nenek di negara antabarata tercatat sbg pasangan pengantn tertuo didunia,
Sikakek terctat 98 taon, sedang neneknyo 94 th,
Tragisnyo lagi, pernikahan mereka cuma berumur 1 hari,
Karna keesokan harinya keduo Pasangan ko la ditemukn tewas di atas ranjang penganten,
Setelah divisu...m hasil otopsinyo menyimpulkn, bhwa kakek ko mati karno keracunan susu yg uda kadaluarsa, tragisnyo si nenek ko mati karno infeksi, tertusuk benda lamo yg suda karatan....sekian sekilas info...



ado bujang lg di perjalanan nak balek duson naek sepur, nah diseblah bujang tu du2k,ado bpk2 la agak tuo.betanyolah bujang ni :
Bjg: Mang,numpang nanyo,jam berapo ini?
tp Bpk tu diem bae..
di ulangnyo lg betanyo smpe 3x,disangkonyo agak pekak bpk tu,,, trnyata idak jg nyaot.
akhirnyo di jawilnyo bpk tu,
Bjg: Oyy mang, ngapo... aku nanyo ni idak di jawapi?
Bpk (sambil melengos): bukan aku nendak njawap, tp gek men ku jawapi,qt laju ngobrol panjang,ini itu nak di critoke galo,laju akrab gek kito..
Bjg: Laju ngapo mang?apo slhnyo kalu qt jd akrab?
Bpk:gek bini sm anak gades aku njempot di stasiun,laju tepakso aku ngenalke kau dg ank bini aku, krno qt la akrab..
Bjg: laju?



Apo Pekerjaan Abahmu

sikok ibu` guru TK lagi bekenalan dengen murid-murid barunyo. Ia
betanyo samo muridnyo,,samri.

"samri, apo pekerjaan abahmu?"

samri menjawab : "Apo bae yang disuruh mamak."

"??!#$!!!!"




Tidak ada komentar:

Posting Komentar